Jak i kiedy zareklamować dachówkę?

DACHOWE    Jak i kiedy zareklamować dachówkę?

GWARANCJA PRODUCENTA

Wybierając pokrycie dachowe musimy mieć świadomość, że jest to inwestycja na długie lata. Kierujemy się tym, że dach oprócz swych względów estetycznych musi być trwały, wytrzymały i odporny na działanie czynników atmosferycznych. Aby nasze pieniądze nie zostały wyrzucone w powietrze warto wybierać wysokiej klasy producentów pokryć dachowych. Oferują oni na zaawansowane technologie a na swoje produkty dają gwarancję nawet na kilkadziesiąt lat.

GWARANCJA- CO OBEJMUJE I NA JAKI CZAS

Musimy wziąć pod uwagę to, że każda gwarancja może być inna . Różnić się może czasem trwania i podpunktami na temat tego co obejmuje. Może zdarzyć się tak, że krótsza gwarancja może być atrakcyjniejsza i bardziej korzystna. 
Ważna gwarancja mrozoodporności
Przy wyborze dachówek i sprawdzania tego co obejmuje gwarancja warto sprawdzić czy gwarantuje mrozoodporność. Jest to bardzo ważna kwestia w decyzji o jakości dachówek. Przy słabej jakości już podczas pierwszej zimy i temperatur poniżej zera możemy być nie zadowoleni z wyglądu naszego pokrycia. Dachówki mogą zacząć pękać  i nie będą dawały dostatecznej ochrony przed złymi czynnikami atmosferycznymi. Producent, który jest pewny swoich produktów daje gwarancję i w miarę możliwości przy uszkodzeniach stara się szybko załatwiać reklamacje. Jeżeli produkty są słabej jakości może zdarzyć się, że gwarancja nie będzie obejmować mrozoodporności. Dlatego też warto sprawdzać co obejmuje gwarancja, wtedy będziemy pewni, że nie zostaniemy sami podczas uszkodzeń dachu.
Uszkodzenia w transporcie
Może zdarzyć się tak, że pojedyncze dachówki mogą ulec uszkodzeniu już na etapie przechowywania ich na magazynie producenta. Takie zniszczenia od razu podlegają reklamacji i nie ma problemu z ich wymianą na nowe. Musimy zwrócić uwagę na pęknięcia, obtarcia, zarysowania. Warunkiem koniecznym jest to, że zareklamować trzeba tuż przed zdjęciem ich z palet. Robi się tak dlatego, że później ciężko ustalić jest po czyjej stronie jest wina.

golden

Wina producenta, nie dekarza
Dachówki od dobrych producentów liczą sobie do kilkudziesięciu lat gwarancji, jednak aby taką reklamację rozpatrzyć musimy mieć na uwadze to, że nie każde uszkodzenie jest podstawą do tego. Przede wszystkim każdą wadę powinniśmy zgłosić natychmiast do producenta najlepiej drogą papierową. Po drugie uszkodzenie musi wynikać z cechy produktu, a nie z uszkodzenia mechanicznego powstałego przez dekarza.
Te dachówki tak już mają
Do reklamacji często dochodzi z naszej niewiedzy. Wybierając naturalne nie pokryte żadną powłoką dachówki musimy liczyć się z tym, że nie jest to żadna podstawa do reklamacji. Po prostu kolory mogą się różnić ze względu na charakterystykę naturalnego materiału z jakiego są podyktowane, czyli gliny. Jeżeli może przeszkadzać nam różnice w odcieniach powinniśmy wybierać dachówki z powłoką ceramiczną lub angobą- które będą jednolite. Jednak to co przez wielu uznawane jest za wadę  może być zaletą. Takie dachówki powinny być układane z różnych palet w różnej kolejności  dzięki temu efekt przechodzenia odcieni będzie estetycznie wyglądał.
Kolor zbladł po pierwszym deszczu..
Jeżeli przyjdzie zła pogoda i zauważymy schodzenie kolor u z naszych dachówek to od razu powinniśmy zgłosić to do producenta, ponieważ jest to wada tylko i wyłącznie fabryczna. Taka reklamacja powinna być od razu uwzględniona, jeżeli jednak postawimy na słabą jakość to producent nie liczący się z dobrą opinią może nas zbywać a proces reklamacji może opierać się o sąd. Dlatego też na takiej inwestycji nie warto oszczędzać i zabezpieczyć przyszłość swojego dachu dobrą gwarancją.


 

golden

GOLDEN sp.j.
al. Wojska Polskiego 90A
82-200 Malbork
Konto: 59 1160 2202 0000 0001 0909 0016

golden